den ljuva tid...

Denna ljuva vintertid...som för en gångs skull faktiskt känns rätt ljuv. Jag har för första gången bakat julgodis, biscotti, saffranskatter och byggt en pepparkakshus som blev det vinnande i en pepparkakshustävling som några anordnad på programmet. Nu har jag harklat i mig en två glas vin, och snart kommer seb hem med en öl till mig. Imorgon rymmer vi härifrån. Rummen är packade, allt står i kartonger. Jag är redo att dra och glömma vad denna stad heter för en månad, så underbart. Tänk om man möjligtvis alltid kunde känna sig som man känner sig nu; Rastlös, sprudlande, tam av vinet som runnit ner i min strupe och med en behaglig känsla av frihet. Sedan att allt här luktar julbak gör inte saken sämre...





Kommentarer
Postat av: stefan

Grattis!

2009-12-21 @ 22:21:58
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0