Fikasamtal om bröllop

En god vän och jag tog en fika nere vid strömmen. Satte oss i en bungalow och drömde oss bort sådär lite grann. Plötsligt kom vi in på det välomtalade ämnet bröllop, efter att ha snackat om otaliga idioter som inte förtjänar att vara någons pojkvän om än någons vän. I varje fall - Han frågade mig om jag mot all förmodan hade någon drömbild av hur mitt bröllop skulle se ut, ifall det skulle ske någon gång i min främmande framtid. Jag svarade självklart att nej det var inget som var på tavlan för mig, men en liten bild hade jag väl. Och så kom det sig, att jag satt där och tjatade i en kvart om allt från hur klänningen skulle se ut, vilken frisyr jag skulle bära till vilka jag skulle bjuda. Så visst hade jag en dröm,...möjligtvis är den förträngd av rädslan för att bli allt för fast i just den "drömbild" som så många har. Och dessutom, om man nu träffat sin drömprins, varför skulle ett bröllop hit eller dit spela roll. Så försöker ivarjefall jag tänka, men att om det väl mot alla odds skulle ske, nog finns det idéer så det räcker och blir över. Och jag som alltid trott att jag hatade romantik, tji fick jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0