Att vara duktig!

Hur mycket ska en person orka för att bli något, komma någonstanns? Vem avgör för vad som är mer än nog eller för lite för att förtjäna sin plats?

Just nu läser jag totalt 90 högskolepoäng på ett år, vilket innebär min ordinarie utbildning som ligger på 60 poäng och en större kurs på sidan om, 30 poäng, engelska på högskolenivå. Kvällkurser står det...? Nej, det borde kallas för kvällsträffar med nattstudier därtill. I och för sig tror jag inte det tas i hänsyn att personer läser andra studier på sidan om heller, utan antar att det är arbetande eller arbetslösa som går dit, och möjligtvis har annan lästid över. Men, detta ä ju valt av eget bevåg och ingen annan bestämmer, så käka upp det med råge får jag göra. Ingenting blir heller inte bättre av feberyra och värk i kroppen, som också vägrar släppa trots otaliga mängder knark i tablettform, frukt och grönsaker och mycket mer...

Hinner varken ta kontakt med studievägledare eller söka stipendier just för tillfället, inte förrän sjukdomen lagt sig. Jag som borde jobba extra också...!

"Borde" - ett fint, svenskt, moraliskt ord som bör raderas från svenska akademins ordlista och bytas ut om "försökså gottdukanistället"

Jag avslutar med detta inte allt för dumma orspråk; Cutta cavat lapidem, non vi seds aepe cadento.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0